Trip Report Cruise december 2015

vrijdag 18 december 2015

Onze eerste cruisedag

Vanmorgen waren Ruud en ik toch weer aardig vroeg wakker. Davy heeft het iets langer volgehouden. Eerst de koffer helemaal ingepakt. Om 8 uur zijn we gaan ontbijten en douchen.

Om kwart voor 9 zijn we in de auto gestapt en om exact 10 uur kwamen we bij de cruise terminal van de Disney Cruise Line aan. De Disney Dream zagen we al van ver liggen.

De auto hebben we in de parkeergarage gezet. Dit kost ons niets. Er is een foutje gemaakt door het bedrijf waar we reserveerden voor de parking. Toen Ruud iets probeerde te wijzigen (aankomsttijd) hebben ze het bedrag van de reservering terugbetaald maar de reservering zelf is blijven staan. Scheelt ons lekker 60 euro.

Eerst naar de check in balie. Daar kregen we boardinggroep 2 toegewezen. Dus lekker snel aan boord.

Toen we aan boord mochten hebben we even een wandeling gemaakt over een paar dekken.
Om 12 uur konden we gaan lunchen. We kozen voor de Enchanted Garden. Daar heerlijk gegeten.

Na de lunch even gewacht en om half 2 naar onze stateroom gegaan. Deze was mooi in kerstsfeer gebracht. Dat hadden Ruud en ik als verrassing voor Davy geregeld. Ook nog leuke verassingen van ons reisbureau en van vrienden uit Breda. Heel erg leuk. Bedankt!!!!

Ik ben toen even gaan liggen heb zo last van het tijdsverschil, Ruud en Davy hebben nog een rondje over het schip gemaakt langs de verschillende jeugdclubs.

Om 4 uur was het tijd voor de safetydrill. Zoals altijd komen er mensen te laat of zelfs helemaal niet. Terwijl het verplicht is. Na de drill hebben we naar de Sail Away Party gekeken op het bovendek. Een leuke show.

Om kwart voor 6 was het tijd voor het eerste diner. Vanavond was dat in Royal Palace. En dat is het favoriete restaurant van Ruud. Heerlijk gegeten en we kregen al weer ieder 2 toetjes. We hebben deze dagen de volgende obers: ober Miguel (Dominicaanse Republiek), assistent-ober Dan (Indonesie) en hoofdober Ivan (Bulgarije).

Na het diner naar Treelightning gekeken in de lobby  en toen naar het theater. Daar de show van de Golden Mickeys gezien. Zoals gebruikelijk daarna even winkelen. We hebben allemaal een shirt gekocht en ik een tas.

Het was nog niet genoeg vandaag. Om kwart over 10 was er nog een Santa’s Winter Wonderland Ball in de lobby met allemaal Disney figuren en de kerstman en kerstvrouw.

Om kwart voor 11 waren we weer in onze kamer. Even dit verslag geschreven en toen gaan slapen. Morgenochtend komen we aan in Nassau op de Bahama’s.

zaterdag 19 december 2015

Wind op de Bahama’s

Vanmorgen werden we al wat later wakker dan de vorige dagen. Allemaal even lekker gedoucht in de nu wat kleine badkamer. Dat kan gewoon niet anders op een schip.

Voor het ontbijt hadden we vanmorgen een aantal keuzes. Een a-la-carte ontbijt in Royal Palace of een ontbijtbuffet op het bovendek bij Cabanas of bij Enchanted Garden op dek 2. Wij kozen voor de laatste en zijn daar om 8 uur lekker gaan ontbijten.

Het ontbijtbuffet is ons wel bekend en is heel uitgebreid. Het smaakte heerlijk.

Na het ontbijt zijn we naar dek 11 gegaan en hebben daar gekeken naar de aankomst op Nassau, Bahama’s. Altijd mooi hoe een groot schip even draait en dan achteruit de haven in gaat om af te meren. En dat zonder hulp van een sleepboot.

Om kwart voor tien zijn we naar dek 4 gelopen en daar even gewacht tot we het Buena Vista Theater in konden. Om kwart over 10 begon daar de nieuwe Star Wars film. Die hebben we dus lekker op het schip gekeken. In de USA is de film gisteren in premiere gegaan. Het theater zat ook bijna vol en de film wordt meerdere malen per dag vertoond. In de avond laat ook nog in het grote Walt Disney Theater. De fim was leuk. Vreemd was wel dat mensen gingen klappen als er bekende personages in de film verschenen. Dat gebeurd bij ons in Nederland echt niet.

Om half 1 was de film af en zijn we op dek 11 gaan lunchen. Het smaakte prima.

Na de lunch even naar de kamer gegaan. Ik ben met Davy even op bed gaan liggen en Ruud is even van het schip gegaan en heeft een rondje door Nassau gelopen. Het was daar wel druk. Dat kan ook niet anders als er vandaag 5 cruiseschepen in de haven liggen. Dat zijn al gauw 15.000 bezoekers.

Ruud en Davy zijn nog even gaan kijken bij een show op dek 11. Daar was niet zo veel aan. Vandaag is het echt de hele dag bewolkt geweest met veel wind. De temperatuur was ca. 23 graden.

Om kwart voor 6 naar beneden gelopen naar het restaurant voor vanavond: Animators Palet. Gisteren zaten we nog met 3 en vandaag waren er 3 anderen bij ons aan de tafel erbij. Het zijn Amerikanen uit New Mexico.

We hebben natuurlijk weer heerlijk gegeten. En Ruud kreeg na zijn voorgerecht nog een ander voorgerecht. Ober Miguel had vanuit het Royal Palace restaurant nogmaals een Franse uiensoep aan laten rukken.

Na het diner een foto op de rap laten maken. Toevallig kwam kapitein Guus net langs wandelen en wij hebben hem ook even gevraagd voor een foto. Daarna nog in de winkel een leuk kussen gekocht en paar mooie oorknopjes.

De show van vanavond was Villains Tonight.

Een voor ons bekende show maar het is een leuke humoristische voorstelling. Na de voorstelling even naar de kamer en toen door naar dek 12. Daar een plekje gezocht om het vuurwerk te bekijken. Het schip was even gedraaid en toen kon na een korte piratenshow met Jack Sparrow, ging het vuurwerk de lucht in. Dat zal niet het eerste zijn deze vakantie.

Na het vuurwerk ging een DJ draaien. Altijd leuk om een vol dek te zien dansen.
Morgenochtend zijn we in Castaway Cay. Het privé-eiland van Disney. We hopen dat het niet te hard waait. Het zou jammer zijn als we daardoor niet aan kunnen meren.

zondag 20 december 2015

Op een tropisch eiland in de winter

Ook vannacht heeft het aardig gewaaid. Maar we hebben met de Disney Magic vorig jaar wel eens meer deining gehad. Het viel best wel mee. Ruud en ik werden om half 4 wakker omdat we de boegschroef opeens hoorden. De kapitein had besloten om snel de harde wind te ontlopen en snel naar Castaway Cay te varen. Daar kwamen we dus 4 uur vroeger, midden in de nacht, al aan. Hij heeft er bijna 2 uur over gedaan om het schip aan te leggen.

Wij werden weer om half 7 wakker.

Voor het ontbijt zijn we naar Cabanas op dek 11 gelopen. Daar stond een ontbijtbuffet op ons te wachten. En dat smaakte weer prima.

Na het ontbijt zijn we even naar de kamer gegaan en de spullen gepakt voor aan land. Om even voor 9 uur liepen we Castaway Cay op. Het was ruim 7 jaar geleden dat we hier tijdens onze 1e cruise met de Disney Wonder waren. Op de kade stond er een grote kerstboom en ook op de rest van het eiland waren er allemaal kerstversieringen.

We zijn lekker het eiland opgelopen tot we bij de fietsverhuur waren. Daar kwamen we ook kapitein Guus nog tegen. Die had even de Castaway Cay 5K gelopen. Wij hadden voor de fiets gekozen en hebben over de wegen van het eiland gereden. Leuk is dat ook een deel een startbaan voor vliegtuigen is. Ik denk overigens niet dat hier veel vliegtuigen landen.

Onderweg zijn we gestopt bij een uitkijktoren en bij het strand dat speciaal voor volwassenen is gereserveerd. Daar was het echter niet echt lekker omdat de wind er recht op stond.

Wij hebben de fietsen weer terug gebracht en zijn naar het strand gelopen. Daar een paar stoelen opgezocht. Dat was niet moeilijk want het was nog niet druk. We zagen nog wel dat verderop een trouwceremomie aan de gang was. Wel een mooie locatie.

Aan het eind van de ochtend begon de bewolking weg te trekken en scheen de zon even volop. Heerlijk dus even van het mooie weer op een tropisch eiland genoten in december.

Om half 1 zijn we gaan lunchen op het eiland bij Cookies Kitchen. Dat smaakte heerlijk.

Na de lucnh naar de tramstop gelopen en terug naar het schip gereden. Op onze kamer hebben we onze zwemkleding aangetrokken en zijn naar dek 11 gegaan. Daar een paar stoelen gezocht. Ruud en Davy zijn in de AquaDuck glijbaan gegaan. Op het grote scherm hebben we Frozen weer eens gezien.

Na 3 uur was de zon weer verdwenen achter de wolken. Wij zijn toen maar naar de kamer gegaan en hebben de koffer vast ingepakt die vanavond op de gang moet worden gezet. Die zien we dan morgen in Port Canaveral weer terug in de grote bagagehal.

Om kwart voor 6 was het tijd voor ons laatste diner op de Disney Dream. Dit keer in Enchanted Garden. Toen we net zaten verschenen er een groot aantal obers rond onze tafel. Het was bijna 6 uur en dat betekende dat het in Nederland 21 december werd. Voor ons een heuglijke dag. We zijn vandaag, 21 december 2015, 25 jaar getrouwd. We werden toegezongen en kregen een klein chocoladetaartje en een Happy Anniversary button.

Het voorgerecht smaakte prima. Een het was bijna geen verrassing meer. Er verscheen weer een Franse uiensoep voor Ruud zijn neus. En deze ging natuurlijk ook weer op. Het diner verder smaakte weer prima. Miguel, onze ober, kwam zelfs na het eten zelf nog even onze felicitatie in chocolade naar onze kamer brengen. Hij had het even ingepakt.

Na het diner zijn we naar dek 3 gegaan. Daar heeft kapitein Guus ons schip gesigneerd. Dit schip hebben we cadeau gekregen van onze vrienden uit Breda. Zij gaan in april een onvergetelijke vakantie meemaken in Florida. Bij de winkel raakten we in gesprek met Lesley, de cruise director. Met haar wel een kwartier staan praten. Ook de assistent cruise directer Anthony kwam er nog even bij staan. Leuk om even met hun te praten.

Om half 9 was het tijd voor de show Disney’s Believe in het theater. Maar tijdens het inleidende praatje van cruise director Lesley, werd er opeens om hulp geroepen. Er was een vrouw niet goed geworden en er was even lichte paniek. Al snel was er medische hulp en na 20 minuten werd de vrouw op een brancard uit het theater gedragen. Wij hopen dat het goed met haar gaat.

Met een half uur vertraging kon dan toch de show beginnen. Een leuke show met een mooie rol voor de Genie.

Na de show zijn we naar de foto’s bij Shutters op dek 4 gelopen. We hebben veel foto’s laten maken. Dat hebben we nog nooit gedaan op de vorige cruises. We hebben 10 mooie foto’s uitgezocht en een mooie map erbij.

Om half 11 waren we weer terug op de kamer. Nog even dit verslag gemaakt en toen gaan slapen. Morgen moeten we al om kwart voor 7 ontbijten en daarna meteen het schip af.

maandag 21 december 2015

Onze jubileumdag

Vandaag zijn Ruud en ik 25 jaar getrouwd. We zijn gisteren om 12 uur Nederlandse tijd al begonnen met vieren en gaan dit vandaag natuurlijk ook nog doen. We waren toen net weggevaren uit Castaway Cay.

Vanmorgen werden Ruud en ik al vroeg wakker en zagen hoe we de haven van Port Canavaral binnen liepen. Daar moet het schip altijd een draai maken. En dat hoor je altijd.

Om kwart voor 7 moesten we naar het ontbijt. Dat is nou eenmaal zo vastgesteld. Heerlijk een ontbijt a-la-carte gegeten.

Om kwart over 7 hebben we afscheid genomen van onze tafelgenoten uit New Mexico en van onze obers Miguel en Dan. Het is altijd even een vreemd gevoel om van de boot af te lopen. We hebben weer een fantastische cruise gehad.

Even over half 9 waren we weer in Kissimmee. Wanneer onze volgende Cruise zal zijn weten we nog niet maar dat hij er komt dat is zeker.