Trip Report Anaheim augustus 2016

Vandaag 10 augustus was het zover. We zijn om vroeg opgestaan en om 4.15u stond de taxi al voor de deur.
25 minuten vroeger dan de planning. Onze vriendin Inge reist mee met de taxi. Zij vliegt vandaag ook naar de USA.

Door het vroege tijdstip was er nog geen file voor de oprit naar Schiphol. Om 5 uur ging de bagage dropoff open en waren we onze grote koffers dus even kwijt.

Heerlijk bij Starbucks ontbeten en wat inkopen gedaan in de taxfree shops.
Even na 9 uur konden we boarden.

We hebben heerlijke Economy Comfort stoelen. Van de stewardess horen we dat het geen combi 747 is met een vrachtdeel maar één voor alleen passagiers. Daar was geen rekening mee gehouden in de planning van het personeel. De crew moest dus hard aan de slag gedurende de vlucht van bijna 11 uur.

Onderweg hebben we allemaal een beetje geslapen en wat tv gekeken. Omdat we iets later weg gingen uit Amsterdam kwamen we 20 minuten te laat in Los Angeles aan. De hal voor de TSA Homeland Security is echt groot. Gelukkig konden we gebruik maken van de Automatic Pasport Control machines. Daarna richting de bagagebanden. Onze koffers kwamen net op de band toen we aan kwamen lopen.

Buiten de terminal hadden we de stop voor de Super Shuttle taxi snel gevonden. Onze taxi kam na 10 minuten. We reizen met meerdere passagiers in het busje. Eerst nog een paar stops bij andere terminals en toen richting Anaheim. Na ruim een uur kwamen we bij ons hotel aan.

Even ons omgekleed en via internet contact gezocht met onze amerikaanse vrienden Lauren en Daniel. Zij zijn deze dagen ook in Disneyland en we gaan de komende dagen lekker met hun de 2 parken in. We moesten eerst even onze voucher voor de kaartjes inwisselen en toen konden we het Disneyland Park in.

We vonden onze vrienden bij de Haunted Mansion. Het was inmiddels al lekker warm geworden maar het was vandaag goed te doen met max. 27 graden. De komende dagen blijft dat zo lekker.

Met hun een paar attracties gedaan en tegen 6 uur zijn we in Fantasyland wat gaan eten.

Na het eten nog de Pirates gedaan en toen op het terras van Casey’s Corner in Main Street gaan zitten. Daar hebben we gewacht op de Paint the Night Parade. Deze kwam na wat vertraging om 9 uur langs. Prachtige parade om te zien.

Na de parade was het tijd voor de licht- en vuurwerkshow van Disneyland Forever. Helaas werd deze vanwege een te harde, ongunstige wind afgelast en zagen we alleen een korte lichtshow. We proberen deze show de komende dagen nog te bekijken.

Het was inmiddels half 10. Nederlandse tijd half 7 in de ochtend. Dat betekent dat we al 27 uur op zijn. En dat voelden we ook wel. We zijn terug gelopen naar ons hotel. Dat ligt maar 100 meter bij de ingang van de parken vandaan. Even wat opgeruimd en toen gaan slapen. Tot morgen.

Donderdag 11 augustus 2016

Vanmorgen waren we, zoals we al hadden verwacht, vroeg wakker. 9 uur tijdsverschil is de oorzaak. We waren wel moe maar slapen konden we niet meer. Dus maar even ons weblog bijgewerkt en direct gezorgd dat ook de website bijgewerkt wordt. Om half 7 konden we al ontbijten. Er was genoeg om te kiezen en het ontbijt smaakte prima.

Na het ontbijt nog even naar onze kamer gegaan en om half 8 naar het Disneyland Park gelopen. Daar konden we 1x gebruik maken van de Magic Morning Hours. Om 8 uur konden we DIsncoveryland inlopen. Davy heeft daar Space Mountain met als thema Star Wars gedaan.

Nog even Buzz Lightyear AstroBlast gedaan en toen het park uitgelopen en naar het andere park aan de overkant gegaan. Dit is het California Adventure.

Ruud heeft eest fastpassen voor Radiator Spring Racers en de avondshow van de World of Color gehaald. We zijn eerst de Paradise Pier opgelopen. Davy heeft daar de achtbaan California Screamin gedaan en met z’n allen nog Toy Story Mania.

We zijn even wat over het park gelopen en toen met de fastpass naar Soarin. Dit was voor het eerst dat we de nieuwe film zagen. Het is nu niet meer Soarin over California maar Soarin over the World.

Het was heel mooi.

Inmiddels hadden we contact gehand met onze vrienden Lauren en Daniel. Zij gaan vandaag uitchecken en vroegen of we zin hadden om te lunchen bij de ESPN Zone in Downtown Disney.

Het smaakte heerlijk.

Na het eten zijn we nog even Downtown Disney ingelopen en toen hebben we afscheid genomen van Lauren en Daniel. Zij gaan een huurauto ophalen en rijden dan naar het noorden van Los Angeles. Daar hebben ze dit weekend een bruiloft van een neef. Zij vliegen dinsdag weer terug naar Orlando en we zien ze volgende week daar weer.

Wij zijn terug gegaan naar het hotel. Ruud heeft nog wat boodschappen gedaan bij de 7 Eleven. We waren erg moe en hebben allemaal even een paar uur geslapen. Dat deed ons wel goed. Op de kamer een Ceasar Salad gegeten.

Om 7 uur waren we weer terug in het California Adventure. Daar hebben we de Little Mermaid gedaan en daarna op een mooie plek gewacht op de de World of Color.We hadden de speciale Celebration versie. Het was erg leuk.

Na de mooie show nog even Cars Land ingelopen. Dat was ook mooi verlicht

Morgen nog een volle dag hier in het Disneyland Resort. Tot morgen!!

Vrijdag 12 augustus 2016

We zijn nog niet aan de tijd gewend. Maar we waren een uur later wakker dan gisteren.
Weer heerlijk ontbeten en na het ontbijt nog even de social media bekeken op de computer.

Om even voor half 9 zijn we naar de overkant gelopen. Vandaag gaan we eerst naar het Disneyland Park. Om 9 uur ging het park open en zijn we eerst richting Frontierland en New Orléans Square gelopen. In de Pirates of the Caribean kregen we te maken met een kleine storing. Na 10 minuten konden we gelukkig verder.

Daarna nog naar de Haunted Mansion gelopen en toen naar Big Thunder Mountain. Toen we net met het treintje weg reden stonden we al weer stil. Weer een storing. We werden al snel door castmembers uit het treintje gehaald en we konden redelijk snel de attractie uit lopen.

We zijn even terug naar Main Street USA gelopen en even wat lekker gedronken bij de Starbucks.

Daarna verder weer het park opgelopen. Davy heeft de Matterhorn gedaan.

We waren nog niet in Toontown geweest. Daar ook even wat gegeten.

Na de lunch was het tijd voor de show Mickey and the Magical Map. Deze hadden we nog nooit gezien. Een leuke show en perfecte zangers en zangeressen. Het was echt genieten.

We wilden ook nog de parade en de Frozen show zien in het California Adventure. De show van Frozen is maar 4x per dag en het blijkt dat je de beste plekken alleen met een fastpass kunt krijgen. Zonder fastpass krijg je een plek op het balkon. Het zicht is daar niet optimaal. Ook de show viel ons allemaal een beetje tegen.

Na de show richting Paradise Pier gelopen en daar de Pixar Play Parade gezien.

Het was inmiddels bijna 6 uur en we hebben heerlijk gegeten bij de Boardwalk Pizza & Pasta.

Na het eten zijn we weer terug naar het Disneyland Park gelopen. Daar zijn we op het terras van Casey’s Corner gaan zitten en hebben daar op de Paint the Night Parade gewacht. Deze hadden we 2 dagen geleden al gezien. Alleen het vuurwerk en de lichtshow van Disneyland Forever ging toen niet door. Vanavond gelukkig wel. Het was mooi om te zien. Alleen jammer dan mensen de balonnen van hun kinderen niet omlaag doen.

Om 10 uur waren we weer terug in ons hotel. Daar ingecheckt bij Delta Airlines voor onze vlucht morgenavond naar Orlando. We vertrekken om 21.45u en komen dan de volgende ochtend om 5.38u aan in Orlando.

Maar eerst morgen nog een groot deel van de dag naar het California Adventure. Tot morgen.

Zaterdag 13 augustus 2016

Vanmorgen werden we weer een uur later wakker. We zijn bijna aangepast aan de tijd maar vannacht gaan we weer 3 uur terug. Maar eerst nog even van Disneyland Resort Anaheim genieten.

Na het ontbijt hebben we de koffers ingepakt en gewogen. Alles keurig onder de 23 kg. Om kwart over 8 hebben we de koffers bij de receptie gezet en zijn we naar het California Adventure gelopen.

Daar heeft Ruud eerst een fastpass voor de Radiotor Spring Racers gehaald. Daarna naar de Paradise Pier gelopen. Davy wilde in de achtbaan California Screamin maar net voor hij in zou stappen stopte  alles. Dat ging dus even niet door.

Toen doorgelopen naar Toy Story Mania. Daar was er nauwelijks een wachtrij. Dat zal in de Hollywood Studio’s in Disney World wel anders zijn. Normaal win ik altijd in deze attractie maar vandaag was Davy net iets beter.

We konden daarna gebruik maken van onze fastpassen voor Radiotor Spring Racers en we hebben de race weer gewonnen. Je kunt overal in de parken heerlijke churros eten. Dat hebben ook maar eens even gedaan in Cars Land. We hadden nog niet de nieuwe attractie van Luigi’s  Rollickin Roadsters gedaan. Dit is echt de meest hilarische attractie die Disney heeft. Leuk hoe de auto’s bewegen en vooral de teksten van Luigi zijn vol humor.

We hebben geluncht op de Paradise Pier bij de Bakery. Davy en Ruud hebben toen nog de Monsters Inc. attractie gedaan. Daar mochten ze met een Buddypass bij de uitgang naar binnen en hoefden zo niet in de 20 minuten wachtrij.

Daarna van het park naar Downtown Disney gelopen. Bij Earl of Sandwich nog een broodje gehaald en wat drinken. Daar kun je, zoals hier wel vaker in de USA, gratis bijtappen. Bij de World of Disney hebben we de laatste souvenirs gekocht.

Weer even terug gelopen naar het California Adventure en daar in de schaduw op een bankje gewacht. Ruud heeft nog een show gefilmt met Mickey.

Om even voor 4 uur hebben we afscheid genomen van het Disneyland Resort Anaheim. In de lobby van het hotel hebben we op de taxi van SuperShuttle gewacht. Deze kwam keurig op tijd om 17.20u. Na nog 2 stops gingen we op weg naar LAX airport. Daar waren we om even over half 7.

Het afgeven van de koffers ging heel snel en ook bij de controle ging het snel. Het blijft wel vreemd dat je op Schiphol je schoenen mag aanhouden en dat je hier, met een zelfde scan, je schoenen moet uit doen.

In de Delta terminal 5 hebben we even wat gegeten en zijn toen gaan wachten op onze vlucht. Deze zal, zoals het er nu uit ziet, op tijd vertrekken. We zitten op dit moment nog te wachten.

Morgenochtend zijn we dan “thuis” in Orlando.