Trip Reports Cruise Augustus 2014

vrijdag 8 augustus

Onze volgende vakantie is begonnen

Vandaag, vrijdag 8 augustus, begon het 2e deel van onze zomervakantie. Ruud en ik hebben zoals gewoonlijk de nacht voor een vakantie weer slecht geslapen. We waren allemaal, ook Davy, al om 7 uur op. Eerst nog even met Davy naar de markt geweest en om even voor 9 uur de bus richting Schiphol genomen. Op Schiphol naar vertrekhal 1 gegaan en ingecheckt voor vlucht KL1667 naar Barcelona. Daarna weer even teruggelopen richting Hilton hotel. Daar is een ruimte ingericht voor de herdenking aan vlucht MH17. Dat was zeer indrukwekkend en het is moeilijk om je ogen droog te houden als je daar alles ziet staan.

Daarna door de nieuwe securitycheck gegaan. Veel mooier en beter georganiseerd dan vroeger. Achter de douane eerst lekker wat gedronken bij Starbucks en daarna heb ik mezelf nog even verwend met een nieuwe fles Chanel 5. Boven bij het food-court nog een broodje gegeten en toen naar gate D71 gelopen. Daar stond de PHBGI van KLM al klaar. We hebben een kleiner vliegtuig gekregen en ook een andere zitplaats. We vliegen vandaag met een Boeing 737-700. Maar 25 rijen in het vliegtuig. Wij hadden 3 plekken op rij 19. We vertrokken perfect op tijd en op de Buitenveldertbaan gingen we omhoog. Leuk om over Amstelveen op te stijgen. Mijn schoonmoeder heeft ons zelfs op zien stijgen, hoorde Ruud.

Na een vlucht van net 2 uur zijn we in Barcelona geland. En een half uur later zaten we in bus 46 die ons naar het Placa de Espanya bracht. Toen nog 2 haltes met metro L3 en we stapten uit voor ons hotel. We slapen 3 nachten in hotel Trip Apollo op de Avenida Parellel.

In het hotel even een koffer uitgepakt en wat andere kleding aan gedaan. Het is hier blauwe lucht en 30 graden. We hebben even wat gegeten en toen met de metro naar halte Drassanes gegaan. Dan stap je uit op de beroemde Ramblas. We zijn even terug gelopen richting haven en zijn door het winkelcentrum Maremagnum gelopen en daar ook een ijsje gegeten. We waren toch wel moe en besloten lekker terug te gaan naar het hotel. Lekker even in bad gezeten of een douche genomen.

Het was nu al een heerlijke dag. En er komen er zeker nog meer. Dit weekend lekker Barcelona verder ontdekken en maandag t/m zaterdag zijn we op pad met met de Disney Magic. Dan naar Villefranche sur Mar, La Spezia (Florence en Pisa) en Civitavecchia (Rome).

zaterdag 9 augustus 2014

Een heerlijke dag in Barcelona

Lekker even allemaal een douche genomen, aangekleed en toen naar het ontbijt gegaan. Dat is op de 1e verdieping van ons hotel. Het ontbijt zag er prima uit. Volop keus. We hebben dus heerlijk ontbeten.
Na het ontbijt nog even naar onze kamer gegaan en toen vertrokken voor een dagje Barcelona. We zijn als eerste bij het metrostation naast ons hotel, naar beneden gelopen en de Funicular naar de Montjuich genomen. Dat ging lekker snel. Boven op de berg zijn we even verder gelopen naar het Olympisch stadion. Hier werden in 1992 de Olympische Spelen gehouden. Naast het stadion staat ook nog een grote hal en het zwembad. Het ziet er helaas al wel wat vervallen uit.

Met de bus zijn we toen nog verder de berg op gegaan. We kwamen uit bij het fort. Vanuit daar heb je een mooi uitzicht over de haven van Barcelona. Daar vertrekken we overmorgen met de Disney Magic.

Met de bus toe weer terug naar beneden. We zijn uitgestapt op het Plaza de Espanya. Daar de metro genomen naar het Plaza de Catalunya. Eerst even wat gedronken bij Starbucks.

We zijn daarna een grote winkelstaat ingelopen. Ik heb bij H&M een paar topjes gekocht en Davy is bij het warenhuis Cortes des Ingles geslaagd voor een paar mooie nieuwe Puma schoenen. In dit warenhuis hadden ze een prachtige nieuwe Nike afdeling. Heel mooi om te zien. Om half 3 zijn we in de metro gestapt naar Tibidabo. Dat is een berg boven Barcelona. Na de metro zijn we met de Funicular de Tibidabo naar boven gegaan. Boven op de berg staat een grote kerk en er is een oud attractiepark. Wij zijn daar niet in geweest maar je had een mooi uitzicht op de wat oude attracties. Boven op de berg heb je wel een fantastisch uitzicht over Barcelona. Je kunt werkelijk kilometers ver kijken.

Om 5 uur hadden we het boven wel gezien en zijn toen met de tram, bus en 2 x metro terug gegaan naar ons hotel. Dat duurde toch wel even. Om kwart over 6 waren we er. Even de spullen op de kamer gezet en toen heb ik met Ruud nog even wat boodschappen gedaan bij de supermarkt aan de overkant. We moeten met deze warmte genoeg drinken. Daar hebben we even voor gezorgd. Ook heerlijke broodjes bij de SubWay gehaald en deze op onze kamer opgegeten. We waren namelijk te moe om nog een keer op stap te gaan.

Lekker de hele avond wat tv gekeken en de plannen voor morgen gemaakt. We gaan morgenochtend lekker even naar het strand van Barceloneta. Morgenavond gaan we bij het Plaza de Espanya naar de Magic Fountains kijken. Verder hebben we geen andere plannen gemaakt. Het was in ieder geval een heerlijke dag. We hebben veel gezien. Tot morgen.

zondag 10 augustus 2014

Barceloneta, Gaudi en 2 bekenden

Vandaag, zondag, hebben we besloten om eens naar het strand te gaan. We hebben vanmorgen eerst om 8 uur weer van een heerlijk ontbijt genoten en zijn toen om half 10 voor de deur van ons hotel met bus D20 naar het strand van Barceloneta gereden. Dit is een wijk die begin jaren negentig gebouwd is en waar ook het Olympisch Dorp en de haven zat. Op het strand een lekker plekje gezocht. We hebben 2 stoelen en een parasol gehuurd. Handdoeken hebben we lekker uit de kar van de schoonmaakster van het hotel gepakt.

We hebben heerlijk van het mooie weer genoten. Wel irritant zijn alle verkopers die steeds over het strand lopen en vragen of je een massage wilt of een lekkere mojito of sangria. En deze verkopers doen dit illegaal. Het is een leuk schouwspel als er politie aan komt lopen. Dan vluchten ze alle kanten op. Het was lekker druk op het strand. Dat merkten we ook toen we om half 3 de bus terug naar ons hotel namen. De bus was lekker vol met strandgasten.
Op de kamer even lekker een douche genomen en het zand van ons afgespoeld. Om 4 uur zijn we met de metro L3 naar halte Diagonal gegaan. Daar zijn we de Passeig de Gracia afgelopen om daar de huizen van Gaudi van buiten te bekijken.

Nog wat winkels ingelopen op deze mooie winkelstraat en op het Placa de Catalunya hebben we wat gegeten. Daarna over de Ramblas gelopen en daar een paar mooie tekeningen gekocht. Die krijgen een mooi plekje thuis. Bij halte Drassanes metro L3 genomen. Het is maar een halte naar ons hotel. Even lekker tv gekeken en vast 2 van de 3 grote koffers klaargezet voor morgen.

Om kwart over 8 hebben we onze schoenen weer aangedaan en met de metro naar het Placa de Espanya gereden. Daar hebben we afgesproken met Monica en haar vriendin Melissa. Wij kennen hun van de dansschool. Met hun naar de Magic Fountains gekeken. We hadden een mooie plek. En het leek wel dat ze speciaal voor ons een kwartier met Disney muziek opvoerden.

We hebben 3 kwartier gekeken naar de fonteinen. Toen hadden we het wel gezien en zijn terug naar beneden gelopen. Afscheid genomen van Monika en Melissa. Wij zijn met de metro terug gegaan. We waren weer aardig bezweet. Dus weer even een verfrissende douche genomen. Toen dit verslag geschreven en even na half 12 gaan slapen.

Morgenochtend nog even genieten van een lekker ontbijt en dan lopen we naar de bus toe die ons naar de cruise terminal zal brengen waar de Disney Magic zal liggen. Tot morgen. Dan varen we ergens op de Middellandse Zee op weg naar Villefranche sur Mer.

maandag 11 augustus 2014

De eerste dag op de Magic

Maandag, 11 augustus, onze eerste dag op de Disney Magic. Vanmorgen zijn we om half 8 opgestaan. Even allemaal een douche genomen en daarna nog een keer van het heerlijke ontbijt genoten. Daarna naar de kamer en de laatste spullen in de koffers gestopt.

Om 9 uur zijn we naar beneden gegaan, de rekening betaald en naar de bushalte gelopen. Deze is 10 meter van de deur van het hotel. Met lijn D20 zijn we in een paar minuten naar het Placa de Colon gelopen. Om de hoek stopt daar de Cruise Bus. Deze bus rijdt naar de terminal waar de Disney Magic ligt. Om 10 uur waren we er al. Toen kwamen er nog veel mensen van het schip af. We hebben onze koffers afgegeven en toen gewacht tot we konden inchecken. Dat ging met wat problemen. Iemand die vandaag begon; wij waren de eerste die ze incheckte. Later bleek dat het niet helemaal goed is gegaan.

Om even voor 12 uur konden we dan eindelijk het schip op. We werden zoals gebruikelijk weer met handgeklap ontvangen door bemanningsleden. Het was lunchtijd dus we zijn naar Carioca’s gelopen op dek 3. Dit restaurant is helemaal nieuw voor ons. Er stond een heerlijk buffet en we hebben er heerlijk gegeten.

Daarna was het tijd om het schip even over te lopen. We hebben de nieuwe glijbanen, restaurants, kinderclubs en bars bekeken. Het ziet er allemaal prachtig uit. Om half 2 konden we onze hut in. We hebben hut 7502, op dek 7, vooraan. De hut ziet er prima uit. Er stond nog een mooi kado van Small World Vacations (onze vrienden Lauren en Daniel). Daarna even op dek 9 gezeten en wat gedronken en ons eerste ijsje genomen.

Om 4 uur was de safety dril. Dat is altijd vervelend. Lang wachten. Maar het is noodzakelijk. Daarna naar dek 9 gegaan voor de Adventures Sail Away Party. Altijd leuk om mee te maken. Nog even genoten van de lekkere muziek en om kwart over 5 naar onze hut gegaan en ons omgekleed voor het diner.

Ons eerste diner hadden we in Carioca’s, Het smaakte heerlijk. Davy en ik hadden als voorgerecht een pittige tomatensoep en Ruud een soort taco met rundvlees. Ruud en Davy hadden als hoofdgerecht ribeye en ik kippenborst met honing. Het smaakte prima. De toetjes slaan we nooit over. Davy had een sundae ijscoupe, Ruud een limoenmousse met framboos en kaneel en ik had een aantal kleine toetjes. Het smaakte prima. We hebben Sylvia als serveerster. Zij komt uit Polen en wij kenden haar al van vorig jaar van gezicht. Helaas hebben we deze cruise geen tafelgenoten. Tijdens het diner ging er tot 2x aan toe iets mis met de menukaarten. En omdat Sylvia een andere assistent had, liip dat ook niet zoals het zou moeten. Morgen komt haar eigen assistent terug. Dat is Pepe, uit Spanje.

Na het diner zijn we de winkels gaan bekijken. Daar al wat gekocht. Toen bleek mijn kaart niet goed gekoppeld te zijn aan mijn creditcard. Toen we dat gingen rechtzetten bij Guest Services bleek dat Davy in een andere kamer geadministreerd stond. Alles is natuurlijk rechtgezet.

Om 9 uur was het tijd voor de voorstelling in het theater. We hebben de show Walt Disney And The Dream Goes On gezien. Leuk gespeeld en perfect gezongen. Na de voorstelling zijn we terug gegaan naar onze hut. Het schip wiebelt aardig en ik heb er een beetje last van. Maar dat zal wel snel wennen.

Morgenochtend liggen we in de baai van Villefranche sur Mer. Daar gaan we even van boord af om het dorp te bekijken. Verder doen we daar niet veel.

Een dagje in een baai in Frankrijk

Vandaag de eerste volle cruisedag. Vanmorgen werden we om 7 uur wakker en we waren nog op volle zee. Pas om 8 uur kwam er land in zicht en toen lagen we ook snel stil in de baai voor Villefranche sur Mer.

Wij zijn eerst gaan ontbijten in Carioca’s. Dat was heerlijk. Er is zoveel keus en het smaakte allemaal heerlijk. Na het ontbijt zijn we even terug naar onze hut gegaan en een film gekeken op een van de vele kanalen. Om half 10 zijn we naar het Buena Vista Theatre gelopen. Daar hebben we een ticket voor de tender gehaald die ons naar vaste wal brengt. De Magic kan hier namelijk niet aan een kade aanleggen.

Om 10 uur zaten we op de tender en tien minuten later liepen we in Villefranche sur Mer. Er is echter hier niet veel te zien. We zijn even de kleine boulevard afgelopen en toen hadden we het wel gezien. Vorig jaar zijn we al in Nice en Monaco geweest dus we hadden ook eigenlijk niets op ons programma. We waren dus een uurtje later al weer op de boot.

Meteen onze zwemkleding aangedaan en naar dek 9 gegaan. Daar een paar ligstoelen in de zon uitgekozen. En over de rest van de middag kunnen we kort zijn: in de zon gelegen, film gekeken op het grote scherm en regelmatig wat gedronken en gegeten. Davy en ik zijn lekker bijgekleurd. Ruud heeft regelmatig de schaduw opgezocht en Davy heeft de nieuwe glijbaan uitgeprobeerd. Het hele bovendek is vorig jaar grondig aangepakt. Ook de toiletten zien er weer prachtig uit.

Om kwart over 5 zijn we naar onze hut gegaan en hebben ons omgekleed voor het diner. Vanavond eten we in Lumiere’s. Onze ober Sylwia en assistent Pepe (uit Spanje) wachtten ons al op. Vooraf hadden we een gerecht met Brie (ik), Franse uiensoep (Ruud) en een Ceaser Salade (Davy). Ik had voor het hoofdgerecht gekozen voor zalm en Ruud en Davy voor een steak. Als toetje hadden Davy en ik een Creme Brulee en Ruud een Sundae met aardbeien, ijs en slagroom. We hebben alle onze borden leeg gegeten. Het was heerlijk. Van Sylwia moeten we excellent zeggen.

Na het diner nog even lekker gewinkeld. Een mooie fotolijst en een nieuwe tas van Dooney & Burke gekocht. Daar ben ik erg blij mee. Om 9 uur nar de voortelling van Villians Tonight gegaan. Veel humor en goede zang en dans. Na de voorstelling ben ik nog op de foto gegaan met Donald Duck.

Om half 11 waren we weer op onze kamer. Nog even wat tv gekeken en om half 12 gaan slapen. Morgen hebben we in La Spezia een auto gehuurd en gaan we een kort bezoek brengen aan Florence en Pisa.

Woensdag 13 juli 2014,

Vanmorgen was Ruud al vroeg wakker. Hij hoorde de motoren draaien en dat geluid hoort bij het aanmeren. Wij waren allemaal verder om 7 uur wakker. We liggen aangemeerd in de marinehaven van La Spezia. Als wij uit onze hut naar buiten kijken zagen we 6 marine schepen liggen. Ons snel aangekleed en naar het ontbijt gegaan in Carioca’s. Altijd leuk om de ontbijt gewoontes van andere mensen te zien. Er zijn veel Amerikanen aan boord en wij zien ze vroeg in de ochtend, bij hun ontbijt, al Coca Cola drinken. Wij houden het maar op gewoon  thee en jus d’orange.

Om 8 uur zijn we naar dek 1 gegaan en van boord afgelopen. De pendelbus van het terrein af naar La Spezia stond al klaar. Het was toch en aardig stuk rijden. We werden afgezet bij de centrale plek voor cruise-passagiers. En dat kwam  heel goed uit. We hoefden nog maar 6 minuten te lopen naar de autoverhuurder. We hebben namelijk voor vandaag een auto gehuurd om zelf naar Florence en Pisa te rijden.

Na het invullen van alle formulieren reden we om 9 uur weg in een zwarte Peugeot 207 diesel.

Het was vandaag zwaar bewolkt en het kon wel eens gaan regenen. Dat gebeurde gelukkig ons niet maar we hoorden wel dat het in La Spezia flink had geregend. Om kwart voor 11 parkeerden we de auto in de parkeergarage Parterre in Florence. Daar konden we bus C1 nemen die ons, na veel nauwe straten te zijn doorgereden, bijna voor de Pontevecchio bracht. Daar was het heel erg druk. Opvallend is dat op de brug alleen maar juweliers zijn gevestigd.

Na de brug zijn we de binnenstad van Florence doorgelopen en dan loop je langs een aantal mooie kerken en gebouwen. Het hoogteput daarvan is natuurlijk de Dom van Firenze. Een prachtig gebouw. Het was er behoorlijk druk. We zijn daarom niet naar binnen gegaan. We hebben even geluncht en zijn toen naar de auto teruggelopen. We hadden immers ook nog een bezoek aan Pisa op het programma staan en we moeten op tijd terug zijn bij het schip.

Na een uur rijden kwamen we in Pisa aan. Vanaf een grote parkeerplaats liepen we binnen 10 minuten naar de grote attractie van de stad: de scheve toren. Het was leuk om te zien en natuurlijk hebben wij ook de bekende foto’s gemaakt.

Om half 4 reden we weer weg uit Pisa richting La Spezia. Onderweg kwamen we langs de snelweg veel marmer-bedrijven tegen. Daar staat deze streek ook bekend om. We hebben in La Spezia even de auto volgetankt en toen ingeleverd. Teruggelopen naar de pendelbus en om 10 over 5 waren we weer terug op het schip.

Even uitgerust op de kamer en om kwart over 6 gaan dineren in Animators Palate. Het was weer smullen. Ruud en Davy hadden vooraf een zalmtartaar en ik had een Pasta gerecht.

Daarna kreeg ik van onze serveerster Sylwia nog een soep op te proeven. Die smaakte echt heerlijk. Ik heb van de head-server het recept gekregen. Thuis maar eens uitproberen. Als hoofdgerecht hadden Davy en ik een Steak op oosterse wijze klaargemaakt. En aangezien we in Italie zijn heeft Ruud als hoofdgerecht Penne Bolognaise gegeten. Als toetje hadden we weer allemaal lekkers. Zelfs de 2 toetjes die we van Sylwia moeten proeven, zijn opgegaan.

Na het diner nog even naar de hut gegaan en om half 9 naar beneden om naar de voorstelling Twice Charmed te kijken. Het theater zat weer goed vol voor deze leuke show. Om 10 uur was de show afgelopen en Davy heeft in de winkel zijn cruisecadeau gekocht. Een mooi nieuw horloge van Guess.

Om half 11 terug in de hut en nog even tv gekeken en dit verslag gemaakt. Het was een heerlijke dag. We zijn in 2 steden geweest waar niemand van ons ooit was geweest.

Morgen zal het ook een mooie dag worden. Voor het eerst naar Rome. Daar gaan we een paar hoogtepunten bekijken. We worden naar Rome gereden met een bus van Disney Cruise Line en hebben dan ongeveer 6 uur vrije tijd. Het al een vermoeiende dag worden.

Donderdag 14 juli   Een mooie dag in Rome

Vannacht waren het aardige golven op zee. Vooral Davy heeft niet goed geslapen. We hadden vanmorgen de wekker om half 7 gezet. Vandaag hadden we namelijk een dag “Rome on your own”  op het programma staan.

Om 8 uur zijn we gaan ontbijten in Carioca’s. Dat was weer prima verzorgd. Alleen onze drank bleef een beetje lang weg. Dat zijn we niet gewend. Na het ontbijt de spullen in de tas gedaan en naar Fathoms op dek 3 gegaan. Daar moeten we om 8 uur verzamelen. En dat ging goed. Om 8 uur zaten we al in de bus die ons vanuit Civitavecchia naar Rome zou brengen. Het was toch nog wel 5 kwartier rijden voordat de de busparking van het Vaticaan binnenreden. Om half 10 stonden we op het Sint Pietersplein en konden we onze eigen richting op gaan. We hadden wel een paar tips gekregen over een mogelijke wandelroute.

We zijn vanaf het Sint Pieterplein naar het St. Angelo Castle gelopen en toen lings de rivier de Tiber en door de winkelstraat, de Via Della Corso, naar het Piazza del Popolo. Vanuit daar konden we Villa Borghese een beetje zien liggen. Weer terug door de winkelstraat gelopen naar de Spaanse Trappen en vervolgens naar de Trevi Fontein. Helaas wordt deze grondig gerestaureerd en er was dus heel weinig van te zien. Een muntje gooien in de fontein kon dus niet. We waren al keuring hierover geinformeerd. Dus het was geen verrassing.

Toen even wat gegeten en weer verder gelopen naar het Pantheon. Wat een mooi oud gebouw is dit. Binnen is het ook heel mooi, maar wel oud. Boven in het dak zit een gat van meer dan 9 meter doorsnee. Maar als het regent komt er toch nauwelijks regen naar binnen. De druppels verdampen door de warmte die door het gat naar boven gaat. Alleen bij stormachtig weer kot er wel eens wat water naar beneden.

Daarna doorgelopen over het Piazza Navona en het Campo del Fiori. Het was al aardig warm en we hadden al veel gelopen. Maar we wilden nog wel naar het Colosseum. Via Circo Massimo en de buitenmuren van het Forum Romano kwamen we bij dit imposante gebouw aan. Helaas hadden we geen tijd om naar binnen te gaan. Daar hadden we te weinig tijd voor. We moeten immers op tijd terug zijn voor de bus terug naar Civitavecchia.

We waren na deze lange wandeling behoorlijk moe en hadden geen zin om nog een uur terug te moeten wandelen naar het Sint Pietersplein. Bij het Colosseum is gelukkig een metrohalte. Voor 1,50 p.p. kochten we een kaartje voor 100 minuten. Dat was meer dan genoeg. Met lijn B twee haltes tot het grote station Termini en toen met lijn A naar de halte voor het Sint Pieterplein. Binnen 15 minuten waren we daar. Op weg naar het plein even een lekker ijsje gegeten. Dat hoort er een beetje bij in Italie. Op het Sint Pietersplein nog wat foto’s en video gemaakt en een aandenken gekocht. Ook voor Ruud’s moeder hebben we iets moois meegenomen.

Om 4 uur was iedereen keurig op tijd op de afgesproken plek en konden we snel naar de bus. op de terugweg hebben Davy en Ruud even de ogen dichtgedaan.

Om 10 over half 6 waren we weer in onze hut. Snel omgekleed en een half uur later zaten we in Carioca’s voor het Pirates Dinner. We hadden allemaal een heerlijke salade met kip als voorgerecht. Ruud en ik hadden als hoofdgerecht een steak en Davy ribs met een heerlijke saus. Als nagerecht had ik een Sundae, Ruud een chocoladecake met framboos en Davy ijs met appels. Onze serveerster Sylwia had daarnaast ook nog 4 extra borden met andere desserts neergezet. Deze zijn ook bijna allemaal opgegaan!!

Na het diner terug naar de kamer gegaan. Vanavond hebben we nog een Pirates Night op dek 9 met als afsluiting nog vuurwerk. Het is aardig laat geworden. Zelfs het buffet nog even leeggegeten.

Maar morgen kunnen we uitslapen en eventueel nog verder slapen in de zon op dek 9. We hebben morgen een dag op zee. We varen nu net weg uit Civitavecchia en zullen tussen Corsica en Sardinie varen richting Barcelona. Daar zijn we dan zaterdagochtend. Maar eerst nog een avond en morgen nog een heerlijke dag. Een heerlijke dag op zee

Vrijdag 15 augustus 2014,

Vandaag hadden we een dag op zee. Dus geen wekker nodig. Maar we werden toch al allemaal om half 8 wakker. Even een douche genomen en aangekleed. Toen naar dek 3. Deze ochtend gaan we een keer a la carte ontbijten in Lumiere’s. Sylwia werkte daar ook deze ochtend dus het was een vertrouwd gezicht die ons bediende. Het was een heerlijk ontbijt.

Na het ontbijt op de kamer eerst 1 koffer ingepakt en toen de zwemkleding aangedaan en naar dek 9 gegaan en 3 ligstoelen bemachtigd. Over de rest van de ochtend en middag kunnen we dit keer kort zijn. Lekker in de zon gelegen, die af en toe achter wat wolken verdween, gelezen, naar films gekeken, optredens gezien en wat bijgeslapen.

Om half 5 zijn we naar onze kamer gegaan en hebben de andere 2 koffers ingepakt. We hebben weer een mooi schaalmodel van het schip gekocht en laten tekenen door de Nederlandse kapitein Robert Olmer. Om 5 uur zijn Ruud en ik naar de Future Sail Desk gegaan en hebben daar besloten om volgend jaar, als we rond Kerst in Florida zijn, ook een cruise van 3 nachten met de Disney Dream te maken.

Het diner was weer goed verzorgd. Ik had een aardappelsoep vooraf en Ruud en Davy een trio van zalm. Als hoofdgerecht hadden Davy en ik een heerlijk gerecht met lamsvlees. Ruud had een beef Wellington. Helaas was die niet meer medium gebakken maar eerder doorbakken. Ruud heeft dus zijn bord terug laten sturen. Al snel kwam er een keurige nieuwe medium beef Wellington. Het smaakte allemaal weer prima.

Daarna was het weer tijd voor het dessert. We weten dat als we er 3 bestellen dit toch weer meer wordt. Dit keer hebben we 6 toetjes mogen proeven en natuurlijk helemaal opgegeten. Na het diner gebeurde er nog iets moois in het restaurant. We hadden al gezien dat een stel helemaal als prins en prinses gekleed binnen kwamen. Maar wat de prinses niet wist was dat ze ten huwelijk zou worden gevraagd door de prins. Het was een emotioneel tafereel maar wel heer erg mooi en leuk. Ruud sprak ze nog later op de avond. Hij is een Amerikaan uit Californie en zij komt uit Engeland.

Na het diner zijn we even op de kamer geweest om de koffers buiten de deur te zetten. Deze zien we morgen in de aankomsthal weer terug. Toen naar het theater voor de award winning show Disney Dreams An Enchanted Classic. Het was een prachtige show. Ook de cruise director Brent hoeld weer een mooie speech.

Na de show hebben we nog wat gedronken met Linda, Roy en dochters en nog een vrouw en dochter uit Nederland. Het was heel gezellig.

Om half 12 waren we weer op onze kamer en zijn snel gaan slapen. Morgen gaat om 6 uur de wekker, om 7 uur ontbijten en dan van boord af.

Afscheid van de Disney Magic

Zaterdag 16 augustus 2014,

We waren vanmorgen al voor de wekker wakker. Allemaal even een douche genomen en toen naar Lumiere’s gegaan voor ons laatste ontbijt. Het was ook deze laatste keer weer heerlijk. Toen was het tijd om afscheid te nemen van Sylwia en Pepe. Dat was wel emotioneel. We hebben dankzij hun een fantastische culinaire cruise gehad. Perfecte service met veel humor.

Om 8 uur stapten we op de bus die ons vanuit de haven naar het begin van de Ramblas bracht. Daar met de bus naar Plaza de Catalunya gegaan. We hebben al in januari 2 bagagekluizen gehuurd. Daar onze koffers neergezet en vast onze boardingpassen voor vanmiddag geprint. Bij McDonalds even thee en koffie gedronken voordat de winkels open gingen.

We zijn even door een paar winkels gelopen en zagen nog een wat aparte optocht langskomen. Leuk om even te zien. Het begon toen helaas wat te regenen. We waren toch ook wel wat moe en besloten toen om 12 uur maar richting de luchthaven te gaan. Dat ging prima. Eerst met een bus net voorbij het Plaza de Espagna en toen overgestapt op bus 46 die ons naar Terminal 1 bracht.

Eerst de koffers afgegeven. Ze waren niet te zwaar en toen door de security. Davy heeft waarschijnlijk iets metaals in zijn lichaam want de lampjes van de detector werden weer rood. Even wat gegeten en toen naar peir B gelopen om op onze vlucht te wachten.

Om even voor half 4 konden we boarden en even voor 4 uur reden we weg en konden we in zuidelijke richting starten. Helaas niet naar het noorden. Dan hadden we de Disney Magic nog in de haven kunnen zien liggen.

Het was een rustige vlucht. Boven Frankrijk was het licht bewolkt en kon Ruud veel beneden zien. Om even na 6 uur zijn we geland op de Buitenveldertbaan. Ondanks dat het heel rustig was op Schiphol kwamen we aan op de verste plek op de D-pier.

De koffers kwamen een half uur na de landing en we zijn toen met de bus naar huis gegaan. Even na half 8 waren we thuis.

Het was een heerlijke cruise. We kijken nu al uit naar de volgende.