Trip report Cruise 2008

Donderdag, 10 juli 2008

Vanmorgen lekker rustig opgestaan en ontbeten om 8 uur. De laatste spullen ingepakt en om kwart over 10 zijn we vertrokken richting Port Canaveral. Na de tolpoorten die je kort achterelkaar tegenkomt als je net uit Orlando bent, reed het lekker vlot door. Om even na half 12 waren we bij de Cruise Terminal van de Disney Cruise Line. De Disney Wonder zagen we al van ver liggen. Het is een indrukwekkend groot schip van bijna 300 meter lang en 11 verdiepingen hoog.

Het inchecken ging heel vlot en we moesten even wachten tot ons groepsnummer werd afgeroepen om te boarden. Maar dat ging ook snel en om half 1 waren we aan board en zijn eerst even gaan lunchen op dek 9. Er is geen gebrek aan keuze. Heerlijk allemaal.

Om half 2 konden we onze hut (stateroom) in. Die ziet er prima uit. Wel wat klein natuurlijk. Dat is logisch op een schip. Even de koffers uitgepakt en toen zijn we het schip verder gaan verkennen.

Bij het Oceaneers Lab zijn we langs gelopen om Davy daar aan te melden. Daar kan hij allerlei activiteiten en spelletjes doen. We werden daar geholpen door een Nederlandse. Ze werkt hier net 2 weken Miranda. Voor Davy wel zo prettig als er iets is of als hij iets niet begrijpt dat hij haar om hulp kan vragen.

Om 4 uur was de verplichte safety drill. Er gaat een signaal af en dan moet je met je reddingsvest om naar een bepaalde plaats op het schip lopen. Daar wordt dan gecontroleerd of iedereen aanwezig is en worden de veiligheidsmaatregelen getoond. Het is een heel gek gezicht al die mensen in een reddingsvest.

Na de safety drill naar dek 9 gegaan en daar meegedaan aan de Sail Away Party. Om 5 uur vertrok de Disney Wonder uit de haven. En hebben we even mee gedaan aan het uitzwaaien van het schip. Ze maken er een leuk feestje van.

We hebben gelukkig de vroege zitting oor het diner gekregen. Dus we konden om kwart voor 6 ons melden in het Parrot Cay Restaurant. Het eten was daar heerlijk. Je hebt een 4 gangen menu en er is voor ieder wat wils. We moeten wel even wennen aan het deinen van de boot. Ik heb er het meest last van. Was tijdens het eten ontzettend misselijk en heb direkt na het eten hier ook wat voor genomen. En ben even rustig gaan liggen.

Om half 9 begon de show in het Walt Disney Theater. De show van vanavond was The Golden Mickeys. Allerlei live gezongen fragmenten uit films werden leuk aan elkaar gepraat. Het was een leuke show en er werd echt heel goed gezongen.

Na de show nog even de winkels op het schip bekeken. Davy en ik zijn toen op bed gaan liggen en Ruud heeft nog wat over het schip gelopen en een mooie foto opgehaald die bij het boarden was gemaakt. Hopelijk slapen we rustig en lekker. Maar dat zal wel goed komen.

Vrijdag, 11 juli 2008

Vanmorgen werden we rond een uur of 7 wakker. We waren toen nog op volle zee. Deining viel gelukkig vannacht wel mee. Om een uur of 8 kwam Nassau in zicht en zijn we gaan ontbijten. We hebben voor een buffet-ontbijt gekozen in Parrot Cay. Dit was een heerlijk uitgebreid ontbijt. Bij een kok kon je je eigen omelet samenstellen en laten bakken.

Na het ontbijt zijn we even naar onze hut teruggegaan. Daar ons goed met anti zonnebrandmiddel ingesmeerd. Het was zonnig, 37 graden en dus heel warm. Om kwart voor 10 mochten we van boord. Wij hebben gekozen om geen excursies te doen. Als je van boord komt en de kade afloopt kom je in een gebouw waar tientallen taxichauffeurs je al opwachten om je ergens naartoe te brengen. Vaak gaan de mensen naar het Atlantis Hotel op Paradise Island. Wij hebben een wandeling door de hoofdstraat van Nassau gemaakt. Er zijn heel veel juweliers en parfumzaken. Vervelend is wel dat je vaak alleen met American Express creditcard kan betalen. Die hebben wij dus niet. Maar we waren ook niet van plan om iets te kopen.

Na anderhalf uur zijn we teruggelopen naar het schip. Daar moet je wel weer je bagage laten scannen en door een poortje heen lopen. Dat ging echter heel snel.

Even in de hut ons omgekleed en toen naar dek 9 gegaan. Daar even gezwommen. Na 12 uur zijn we naar het Beach Blanket Buffet gegaan en hebben daar uitgebreid geluncht. Ruud heeft een eigen samengestelde spaghetti laten maken. Hij zat daarna echt vol.

Na de lunch is Davy naar het Oceaneers Lab gegaan. Daar is hij de hele middag bezig gehouden met spelletjes en video games. Daar heeft hij ook een andere Nederlandse jongen ontmoet. Wij hebben de hele middag lekker op dek 9 gelegen. We hebben daar een kok bezig gezien met een ijs ornament te maken.

Om half 5 hebben we Davy opgehaald en zijn naar onze hut gegaan. Daar omgekleed. Om half 6 vertrok de Disney Wonder vanuit Nassau. Een kwartiertje later begon ons diner in Triton’s. Dat was lekker. We hebben veel gelachen met onze tafelgenoten; 2 vriendinnen uit San Diego.

Na het diner naar het theater gegaan en gekeken naar de Toy Story Musical. Dit is een hele nieuwe show. Hij viel eerlijk gezegd een beetje tegen.

Vanavond was ook de Pirates in the Caribean Party. Deze werd afgesloten met een uniek vuurwerk. Het is namelijk het enige vuurwerk dat op een cruiseschip waar ter wereld wordt afgeschoten. Om kwart voor 11 waren we terug in onze hut. Even dit verslag geschreven en toen gaan slapen.

Morgen zijn we een dag op het privé-eiland van Disney: Casteway Cay

Zaterdag, 12 juli 2008

We werden na een redelijke nacht vanmorgen om kwart over 7 wakker. Toen waren we al aangemeerd op Castaway Cay. Dit is het privé eiland van Disney en is een paradijsje.

Om 8 uur zijn we toch maar weer naar Parrot Cay gegaan en daar hebben we weer heerlijk van het ontbijtbuffet genoten. Davy heeft door de kok een eigen omelet laten bakken.

Om half 9 hoorden we dat we van boord konden en hebben onze spullen in de hut gepakt en zijn op dek 1 van boord gegaan. Net naast de Disney Wonder ligt de Flying Dutchman. Dit is de boot die ook in de films van de Pirates of the Caribean is te zien. Met een tram werden we naar de Family Beach gebracht en hebben daar een plekje met een parasol uitgezocht.

Davy wilde meteen het water in en zag een hoop kleine visjes zwemmen. Het is wel even wennen na alle waterparken en ons zwembad bij de villa. Het water is hier natuurlijk zout. Het was flink bewolkt dus het was niet te warm. We hebben de ochtend lekker in het water en onder de parasol doorgebracht.

Om half 1 zijn we naar de Cookies BBQ gelopen en daar van de uitgebreide lunch genoten. Ook hier op het eiland is alles perfect geregeld. In de winkel op het eiland ook nog wat souvenirs van Castaway Cay gekocht.

Na de lunch weer teruggegaan naar het strand. Om en uur of twee zijn we met de tram terug gereden naar het schip. Daar weer door de tassencontrole.

Op de kamer vonden we alle informatie over het vertrek morgen. Alle vast ingevuld en ook alle fooien voor de bediening en schoonmaker geregeld. Davy is om half 4 naar het Oceaneers Lab gegaan en wij hebben vast de koffers ingepakt.

Om 5 uur Davy uit het Oceaneers Lab opgehaald en gaan omkleden voor ons laatste diner op de Disney Wonder. Vanavond was ons diner in Animator’s Palate. Dat was heer sfeervol. Veel lichteffecten en verassingen. Onze servers Nelson en Steve hebben echt hun best gedaan om ons een goede keuze te laten maken voor het diner. En het was weer heerlijk. Tijdens het diner weer gezellig met onze 2 Amerikaanse tafelgenoten uit San Diego gepraat. En natuurlijk ook veel gelachen.

Om kwart voor 8 waren we klaar met het eten en zijn we naar het Walt Disney Theatre gelopen. Daar hebben we de Disney Dreams show gezien. Deze show is als beste cruiseshow ter wereld uitgeroepen. En dat is niet voor niets. Geweldig. Na de show nog even gewinkeld en in de hut de koffers verder ingepakt. Die worden vanavond al opgehaald en staan dan morgen in de terminal voor ons klaar. Morgen moeten we vroeg op. We moeten al om half 7 ontbijten. Wel vroeg maar mogen dan wel als eerste van boord.

Tot morgen. Dan weer een bericht uit Kissimmee en dan ook de foto’s van de cruise bij deze, en voorgaande dagen.

Zondag, 13 juli 2008

We wisten dat de wekker vroeg zou gaan maar het was vanmorgen we moeilijk opstaan. Toen we door ons raam keken zagen dat we al in de haven van Port Canavaral waren en net aan het draaien waren om in de goede richting aan de kade aan te meren. Dat was om 6 uur klaar. Om half 7 hadden wij ns laatste ontbijt op de Disney Wonder in de Animator’s Palate. Dat was een a la carte ontbijt. Onze serveerders Nelson en Steve hebben ook deze ochtend ons een heerlijk ontbijt voorgeschoteld.

Na het onbijt konden we meteen van boord af. Even gezocht naar een koffer en toen door de douane. Dat ging lekker snel want wij waren één van de eersten die van boord mochten. Met pijn in ons hart liepen we de terminal uit. Het is zeker niet de laatste keer dat we met de Disney Cruise Line hebben gevaren.

Om half 8 reden we met de auo weg en om wart voor 9 waren we al weer bij onze villa in Kissimmee. Meteen even een paar wasmachines gedraaid en opgehangen. Om kwart over 10 zijn we naar de Hollywood Studio’s gereden en hebben daar de nieuwe Toy Story Mania attractie gedaan en de Studio Backlot Tour.

Geluncht bij de ABC Commissarry. Dat was wel even wennen na 3 dagen verwennen op de Disney Wonder.
Na de lunch voelden we ons toch wel moe na het vroege opstaan vanmorgen. We zijn dus terug gereden naar de villa en hebben even gezwommen en de rest van de middag en avond rustig aan gedaan.

Het waren onvergetelijke dagen. Nu nog anderhalve week in DIsneyWorld te gaan. Deze week nog in de villa en zaterdag verhuizen we naar Disney’s Wilderness Lodge.