Trip Report Cruise 2011

Donderdag, 25 augustus 2011

Vanmorgen zijn we allemaal vroeg wakker geworden. Waarschijnlijk omdat we allemaal in onze gedachte al bij de cruise zijn. Rustig ontbeten en de laatste spullen in de koffers gedaan. We zijn om half 10 weggereden en eert even langs de Walgreens apotheek gegaan. Op aanraden van onze reisagente even wat pilletjes tegen zeeziekte gehaald. Niet tevergeefs zal later blijken…..
Op weg richting Port Canaveral begon het al aardig te waaien en we hebben onderweg ook een paar buien gehad. Om even over half 11 zagen we vanaf een hoge brug de Disney Dream al liggen.

Even later zagen we hem echt dichtbij en konden we eerst onze koffers afgeven. Deze worden later bij ons kamer afgeleverd. De auto konden we in de parkeergarage kwijt. Deze garage was er drie jaar geleden nog niet. Maar met de uitbreiding van de vloot hadden ze ook denk ik meer parkeerruimte nodig.

Wij waren als een van de eersten in de incheckhal. Er waren wat kleine problemen met de computer maar dat was snel opgelost. Wij konden een half uur later de boot op.

De gebruikelijk foto’s en de aankondiging dat de familie de Waal gearriveerd was, is niet nieuw voor ons. Wel de prachtige ruimte waar je dan binnenloopt.

We hebben eerst even van een heerlijke lunch in het restaurant Enchanted Garden genoten. Dat was al smullen.

We zijn eerst naar dek 11 gegaan. Daar heeft Davy zijn zwembroek aangetrokken en hij is van de glijbaan Aquaduck afgegaan. Deze viel hem een beetje tegen. Een beetje langzaam volgens hem.

Om half 2 konden we onze hut bekijken. Maar dit mag je geen hut meer noemen. We hebben een prachtige kamer met vooruitzicht. Veel mooier dan onze hut drie jaar geleden. Onze reisagente Lauren heeft deze kamer weten te boeken. Thanks Lauren!!!

We hebben daarna over de dekken van de boot gewandeld. Het ziet er echt prachtig uit.

Om 4 uur was het tijd voor de safety drill. Wij moesten verzamelen in het Walt Disney Theater. Je hoeft

geen life-jacket meer om bij deze safety drill. Er wordt goed uitgelegd wat je moet doen in noodsituaties en hoe je life-jacket werkt.

Daarna was het tijd voor de Sail Away Party. Door de harde wind en het regenachtige weer was deze party naar de lobby op dek 3, 4 en 5 verplaatst. En na deze party was het echt tijd om te vertrekken.

Inmiddels hebben we van de kapitein gehoord dat door de hurricane Irene de aankomsttijd in Nassau pas morgen rond de middag is. Vanwege de hurricane zijn ook alle activiteiten daar afgelast. Onze trip naar Hotel Atlantis met zijn waterpark gaat dus helaas niet door. Maar daar laten we onze cruise niet door verpesten.

Om kwart voor 6 zijn we naar Animators Palate gelopen om daar te gaan dineren. Maar helaas heeft de Disney Dream wel last van Irene. De golven zijn wel 5 meter hoog op zee en dat voelen we goed. Ik heb daardoor niet veel gegeten en ook Davy voelt zich niet super. Morgen zal het over zijn en dan hebben we hopelijk een rustige cruise op zee.

Ruud is wel vanavond naar de Golden Mickey show in het theater gaan kijken. Ook is hij nog even gaan kijken bij alle andere activteiten op het schip. De eerste dag is onstuimig begonnen. Hopelijk dus morgen wat rustiger. We zullen we zeker nog leuke dagen van maken.

Vrijdag, 26 augustus 2011

We hebben een zeer onrustige nacht gehad. Verschrikkelijk veel golven en als je een hut heb op de voorkant van de Disney Dream op het 8e dek dan dein je dus flink mee. We zijn dus veel wakker geweest maar uiteindelijk toch ingeslapen.

Om half 7 waren we wel wakker geworden en was het gelukkig al wat rustiger op zee. Om 8 uur zijn we gaan ontbijten in de Enchanted Garden. Dat beviel prima.

Doordat we moesten omvaren vanwege hurricane Irene kwamen we 4 uur later in Nassau aan. We hadden al gehoord dat alle activiteiten waren afgelast. Dat was voor ons natuurlijk een teleurstelling. We hadden ons erg verheugd op ons bezoek aan het Atlantis Hotel.

Ik heb nog even geslapen na het ontbijt na de slechte nacht. Ruud en Davy zijn over het schip heen gewandeld.

Om 11 uur zijn we naar dek 11 gegaan en hebben we het naderen van Nassau en het aanmeren goed kunnen zien. We zijn nadat we stil lagen gaan lunchen bij Cabanas. Daar is een buffet met ruime keuze. Smullen dus maar weer.

Omdat we toch even land onder onze voeten wilden voelen zijn we de boot af gegaan en zijn door de hoofdstraat van Nassau gelopen. Je hebt daar 2 soorten winkels: souveniers en diamanten. Wij hebben daar 2 t-shirts gekocht. De winkels met diamanten zijn we alleen even ingelopen om te kijken.

Na een uur hadden we het wel gezien en zijn terug naar de boot gelopen. In de hut onze zwemspullen aangetrokken en naar dek 11 gegaan. Daar een paar lekkere stoelen gezocht. Ruud en Davy zijn samen van de Aquaduck gegaan. De middag hebben we lekker geluierd en naar Monsters Inc. op het grote scherm gekeken. Ruud kijkt haast nooit Disney films. Uitzondering is dus op een Disney Cruise.

Om 5 uur naar onze hut gegaan om ons om te kladen voor ons diner in de Enchanted Garden. En daar kregen we dus onze grootste teleurstelling te horen. We kunnen morgen niet naar Casteway Cay. Er is daar schade aan de vaargeul naast de pier door hurricane Irene. De vaargeul is niet meer diep genoeg en de Dream kan dus niet aanleggen. Helaas heeft Disney besloten om morgen weer in Nassau aan te leggen. We zullen daar weer om 7 uur zijn en vertrekken dan al weer om half 3 in de middag. We zullen zondag dan vroeg in de ochtend al in Port Canaveral zijn. Het is helaas niet anders maar wel een tegenvaller.

Het diner was heerlijk. Ik heb zelfs mijn toetje 2x besteld! Aan het eind van het diner vertrokken we ook uit Nassau. Wij hebben ons toen even omgekleed en zijn naar de winkels gegaan. Daar heb ik een mooie tas gekocht.

De show in het theater vanavond was Villains Tonight. Een leuke show met Hades en allerlei andere slechterikken uit Disney films.

Na de voorstelling was het tijd om naar de bovenste dekken te gaan. Om half 10 ging daar het vuurwerk de lucht in. Vanaf dek 12 konden wij dat perfect zien. Na het vuurwerk was er een danceparty waar Davy en ik even aan meegedaan hebben. Ruud is naar een comedy show op dek 4 gegaan.

Om 12 uur ben ik gaan slapen. Davy en Ruud volgden al snel.

Zaterdag, 27 augustus 2011

We hebben vannacht veel beter geslapen dan de 1e nacht. Wel werden we om 6 uur gewekt door de boegschroeven van de Dream. We waren al weer terug in Nassau en het schip keert altijd om meteen weer weg te kunnen varen.

Nog even op bed blijven liggen en toen aankleden en naar het ontbijt. We zijn daarvoor naar dek 11 gegaan. Bij Cabanas hebben we heerlijk ontbeten.

Na het ontbijt even terug naar de hut/kamer en daar onze zwemkleding aangedaan. We blijven vandaag lekker op de boot en gaan Nassau niet meer in. We hebben een plek in de zon op het pooldek uitgezocht en hebben daar de ochtend lekker in de zon gezeten, gezwommen en naar de films op het scherm gekeken.

De lunch hebben we bij Tow Maters gehaald en aan de pool opgegeten. Ook gekeken naar de andere cruiseschepen die naast de dream kwamen liggen. Er lagen er drie van de Royal Caribbean; de Monarch of the Sea, de Majesty of the Seas en het grootste cruiseschip ter wereld, de Allure of the Seas.

Davy is na de lunch naar de Vibe club gegaan en heeft zich daar lekker vermaakt. Ruud en ik hebben nog even in de zon gezeten en dit heeft wel geleid tot wat rode verschijnselen.

Om 3 uur zijn wij terug naar de kamer gegaan. Nog even gewinkeld bij de winkels op dek 3.

We hebben op CNN gezien hoe Irene nu het noorden bezig is.

Het laatste diner hebben we in Royal Palace. Daar hebben we weer heerlijk gegeten en lekker met onze tafelgenoten zitten praten.

Om half negen was het tijd voor de laatste show: Believe. Een leuke show die je echt moet zien als je deze cruise een keer gaat maken.

Morgen moeten we weer vroeg op. Om kwart voor 7 ontbijt en dan van de boot af en terug naar de villa.

Tot morgen vanuit Kissimmee

Zondag, 28 augustus 2011

Vannacht hebben we goed geslapen. De zee was redelijk rustig dus weinig deining. Ruud werd om half 6 wakker van de motor van de Dream. Toen hij naar buiten keek zag hij dat we op dat moment al aan het draaien waren in Port Canaveral. Daar zagen we meteen ook nog een groot cruiseschip liggen; de Freedom of the Seas.

Om 6 uur lag de Dream aan de kade. Wij konden om kwart voor 7 ontbijten in Royal Palace. Dat hebben we dan ook gedaan. Onze tafelgenoten waren er niet. Hun vlucht naar Albany van vanmorgen was gecancelled wegens Irene. Dus zij hebben nog een keer te maken met Irene. Ik denk dat zij het ontbijt later hebben genomen op het vliegveld of elders. Zij moeten denk ik nog even wachten voor ze naar huis kunnen.

Na het ontbijt konden we om kwart over 7 al van boord. De koffer hadden we supersnel gevonden en we stonden als eerste weer buiten. Naar de auto in de garage gelopen en om kwart voor 9 waren we weer bij onze villa in Indian Creek, Kissimmee.

De koffers weer uitgepakt en meteen de wasmachine aangezet want we hebben nog een week te gaan.

Meteen even het verslag van gisteren live gezet. Ook de foto’s van alle dagen op de Disney Dream staan nu in de verslagen van deze dagen er bij. Dus kijk nog even terug!!!!

Even na 10 uur zijn we in de auto gestapt en zijn naar Epcot gereden. Het zou vandaag een rustige dag worden in de parken volgens de kenners op internetsites. Bij de tassencontrole hadden ze daar denk ik op gerekend want er stond een flinke rij. Daar hebben we vandaag het langst moeten wachten.

We hadden in Epcot nog een aantal attracties niet gedaan. Eerst zijn Ruud en Davy nog een keer in Test Track gegaan via de single riders line en daarna is Davy in Mission Space gegaan. Wel de groene versie en niet de heftige oranje versie. Ook Journey Into Imagination with Figment en Captain EO hebben we gezien.

Dit zijn echt attracties die je niet meer keren hoeft te doen. Echt saai.

Na een vlucht met Soarin hebben we geluncht bij de Electric Umbrella. Even vreemd weer na 3 dagen luxe eten nu weer terug naar het gewone themeparkfood.

Onze laatste bezoek konden we de World Showcase niet helemaal afmaken. Dus we hebben de laatste 2 landen nu bezocht. Bij Noorwegen de attractie Maelstrom gedaan en bij Mexico de Gran Fiesta Tour met de 3 Cabelleros. Niet echt super attracties. Leuk om ze weer een keer gezien te hebben.

De afgelopen dagen hebben we flink uitgerust maar toch waren we om 2 uur al moe. Wellicht door de warmte. Ook heb ik nog wel last van mijn evenwichtsgevoel door het deinen van de Dream.

Thuis (in de villa) hebben we lekker gezwommen en geluierd. Lekker thuis gegeten en met z’n allen op de computer via Uitzending Gemist de Musical Sing A Long gekeken van de Uitmarkt in Amsterdam.

Wij zijn naast Disneyfans ook Musicalfans. Vroeg gaan slapen want morgen vertrekken we vroeg naar de Islands of Adventure. Daar gaan we voornamelijk heen voor Harry Potter World.

Het waren heerlijke dagen op de Disney Dream. Het schip ziet er fantastisch uit en we hadden een prachtige kamer met vooruitzicht. Nadeel van een kamer voorop is dat als er wind staat, je dit dus het meeste voelt.

Verder waren de restaurants, shows, winkels e.d. uitstekend. Echt wat je van Disney kan verwachten.

Ook de castmembers op de Dream zijn top.

Wij zullen zeker nog een keer een cruise met Disney Cruise Line gaan maken, maar Nassau hebben we nu wel gezien.